adok-veszek | képtár | fórum | boltok | szervízek | linkek | chat | játék | oplogó | pannónia rólunk | visszajelzés  
  Danuvia

login 
jelszó 

elfelejtettem
regisztráció
belépés 


Yamaha 

Mz, etz tuning  2
Útitárs keresés  2
Teszt a koltozes utan  3
Boldog Új Évet kívánunk!  1
MZ TUNING  20
I. Motoros Találkozó Mezõkeresztes  3

Új téma
fórum: legfrissebb 6 téma 


autoalkatreszonline24.hu
hirdetés 

hirdetés 

autoalkatreszek24.hu
hirdetés 

A Danuvia

1957 vége 58 eleje a Csepel Művektől a Danuvia fegyver- és gépgyár átveszi a motorblokkok gyártását. A vázat, tankot, egyebet még Csepelen készítik. 1958 közepére azonban a Danuvia egy teljesen új konstrukciójú (hátsó teleszkóppal, lengővillával rendelkező) motorral jelentkezik. Már a prototípusok is rendkívül míves, finom szerkesztésű, a kor minden igényét kielégítő darabok. A sorozatgyártásnál több változtatást is eszközölnek. A blokk teljesítményét megnövelik, gyermek betegségeit kijavítják. Így 1959-re egy kb. 7-8 lóerős, 75-85 km/h-s sebességgel haladni tudó járművet kapunk. Eközben a Danuvia szerelői a versenypályákon is sikereket érnek el. Megjelenik az első már nagy teljesítményű cross motor, amely 7500-as fordulaton 11-12 lóerőt adott le! (1958). A gyorsasági pályákon a Danuvia eléri a 120 km/h-s sebességet. Itthon olcsósága és megbízhatósága közkedvelté teszi, exportra azonban nem kerül sor. A gyártás megszűnése 1961-re tehető, bár a raktáron lévő alkatrészekből még a későbbiekben is raknak össze néhány motort.

Műszaki adatok:
Furat-löket: 54*54
Hengerűrtartalom: 123 cm3
Sűrítési arány: 1:6,5
Teljesítmény 6-8 lóerő 4800 ford.
Elektromos berendezés 6V 25W
Gyertyahőérték: 145
Előgyújtás 3,5 mm
Porlasztó átmérő: 18 mm
Benzin tartály: 17 l
Gumiméret elől-hátul: 2,75*19”
Önsúly: 95 kg
Benzin fogyasztás: 2,5 l 100 km-re
Legnagyobb sebesség 85 km/h

Gyártották fekete színben, arany, fehér és kék csíkkal, bordó színben arany csíkkal és egér szürkében kék csíkkal. Kétféle nyereggel került forgalomba egy vastag puhább és egy vékonyabb kemény laticellel. Akadt közöttük négyfokozatú sebességváltó szerelt, melyeket exportra szántak, de rendelés elmaradt. Ezek burkolat nélküli keskenyebb tankú, erősebb teleszkóppal szerelt egy üléses darabok voltak WHITE márkajelzéssel ezek megfelelnek a mai enduro típusoknak.

Képek:

Gyorsasági Danuvia, egy mai veterán versenyen. (részben eredeti állapotú)


1958-as cross modell, 11-12 lóerővel, korabeli felvételről.


Módosított rövidebb váz, hosszú hátrafelé nyúló váznyúlvánnyal, mely a sárvédő merevítéséül szolgál. Kicsi, a széria tank elemeiből kialakított benzintartály. A széria sárvédőből kialakított keskenyebb merevített sárvédőt meredekebb villaszög, erősített hátsóteleszkóp, speciális elsőteleszkóp, nagyméretű henger bordázat jellemzik a modellt. A másik képen megfigyelhető a nagyméretű fémházas légszűrő és a már rezonátor jellegű kipufogódob is.


Széria modell, a késői szériákból (1959-60) Keskenyebb ülésű alumínium középállvánnyal, módosított kipufogó dobbal, hátsó teleszkóppal. Alumínium tankemblémával. Megfigyelhető még a fémházas gyertyapipa, amely egy eső után elég sok bosszúságot okozott.


A híres nevezetes WHITE enduro típus, amely gumiharmonika villát, szögletesebb nagyobb teljesítményű hengert, nagyméretű BING karburátort, valamint felhúzott kipufogó dobot kapott. Egyes daraboknál dupla láncfogaskerék is volt. A tankembléma importból származott. Érdekessége még a lámpafejen lévő fényszóró visszajelző is. A kormánya nagy ívű merevítő pálcával készült. Alakja hasonló, mint a P20-é. A legtöbbnél egyszemélyes nyerget alkalmaztak, a sebességmérő mérföldbeosztású volt. A tankot króm betéttel látták el, ugyan így a sárvédőket is.


Egy sorozatgyártásra nem került prototípus, az igényes kialakítás drágává tette a gyártását. Feltehetően Olasz mintára készült, amely főleg az első villa kialakításból és a blokkfedelek öntési mintájából következtethető. A képen nem látszik, de a tankembléma igazi tűzzománccal készült hasonlóan az első szériához.

Pannónia Club
Történeti áttekintés
A kezdet
A kezdet folytatása
Börzék
Eseménynaptár 2003
A TLT
A Danuvia
Pannónia oldalak 

Minden jog fenntartva (1999-2018), Herényi Gergely & Korossy Khayll Balázs


  Webmania - a legjobb honlapok  




0.092841863632202